Tor Schröder har ägt Keittiömaailma sedan 1999 – nu är det dags för Tina Grönqvist att ta över. Hon ser fram emot uppdraget.
LOVISA Under årens lopp har handeln utvecklats och ändrats mycket – bland annat gällande könsfördelningen av kunderna. – Förr var klart den största delen av kunderna män och majoriteten prioriterade nog inte själva designen, säger Tor Schröder. För många var köket bara var ett utrymme som måste fyllas med något. Under åren har designen fått allt större tyngd. I dag utgör majoriteten av kunderna par eller familjer som tillsammans väljer ut ett lämpligt kök. Under årens lopp har också kökstrender kommit och gått. – En genomgående trend har definitivt varit ljusa, släta köksskåp, säger Schröder som samtidigt poängterar att det är ett ganska tryggt och tidlöst val. Tina Grönqvist, som vid årsskiftet tar över butiken, instämmer. Ofta kan det vara bra att föredra neutrala färger vid planering av köket. (Emma Boberg/NÖ) Läs mer i torsdagens Nya Östis den 10 december 2020.
0 Comments
Leave a Reply. |
Kategorier
Alla
Arkiv
November 2023
GDPR
|