Då ändringar i anslagen till bostadsmässan gjorts har pengar överförts till att förnya kunddatasystemet i Affärsverket Lovisa Vatten. Det nya systemet ska vara till stor nytta för både kunder och vattenaffärsverket. LOVISA Inom Affärsverket Lovisa Vatten har det reserverats pengar för att uppdatera kunddatasystemet. Det gamla systemet som ännu är i användning är föråldrat och kan inte erbjuda moderna möjligheter såsom exempelvis en elektronisk kundportal var kunden kan följa med sin vattenkonsumtion och fakturor. – Då vi fick chansen att påbörja en uppgradering av vårt system för kunddatabasen tog vi den. Annars skulle planen först kunnat inledas 2024 men nu hoppas vi att ha systemet i användning inom första hälften av nästa år, säger Joni Haarala, vattenaffärsverkets direktör. (Nenne Björkbacka/NÖ) Läs mer i Nya Östis torsdagen den 21 september 2023.
0 Comments
Leave a Reply. |
Kategorier
Alla
Arkiv
December 2023
GDPR
|